Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

diumenge, de juliol 02, 2023

Sense entusiasmes

 

He acabat el “Side 1 Stereo”. És el Rarities 4, i serà el primer disc que no publicaré, potser el passaré a uns pocs amics. Restes del «Matinada», coses per a banda valenciana, restes que no acaben d’anar enlloc... Està força més integrat que fa uns dies, però segueix essent un «no-àlbum», i jo el compararia amb l’àlbum «Yellow Submarine» dels Beatles, que en conjunt és un engrut. Sense entusiasmes. Acabar la feina pendent de manera poc cerimoniosa. Almenys tinc una carpeta amb tot d’idees acumulades a través dels anys, i només he descartat aquella mala cançó de jazz, m’avorreix.

(Uns dies després:)

He retocat tres temes del «Side 1 Stereo» per a que no sonessin tan malament. No el meu millor treball d’enginyeria, però almenys ja puc guardar aquest projecte i passar a una altra cosa.


*****


Em falta el DBX 266 XS. A veure si a l’agost me’n surto. Acabar l’estudi, almenys.

M’adono que a grans trets la meva economia queda congelada fins a final d’any. No per culpa meva... i vénen mesos difícils però interessants. Disposat a tirar endavant i a tenir un gran 2024.


*****


He penjat tres vídeos a YouTube:


https://youtube.com/shorts/Fy8OAia6j_4?feature=share

https://youtu.be/AyYeyciyzWc

https://www.youtube.com/watch?v=J0noWao9ve8


Un és el vídeo del «Sanctus» en directe amb la Massa Coral el 24 de novembre de 2019. Apart, he fet vídeo de la versió cutre d’«1 de Maig» fent servir el vídeo que vaig fer originalment per a «Shea Stadium» i que no havia penjat per friqui, més algunes altres imatges de Grècia, etc. I he publicat un vídeo curt de jo ballant.

Puc pensar de tenir els vídeos duplicats en un lloc on no hi hagi algoritmes. De fet, m’he fixat que a YouTube l’algoritme no descansa. Admeto que a mi, com a simple usuari, m’interessa molt rebre vídeos de guitarres més alguns temes com cotxes o història recent. Però sobretot vídeos de guitarres, la meva passió. Però aquests darrers comencen a escassejar. Enlloc d’això, em trobo amb molts vídeos alarmistes sobre els Estats Units, o sobre què li va passar a tal celebritat (dels Estats Units), o sobre gats (que bloquejo)... i, sobretot, no em surt automàticament cap vídeo fet per un aficionat: tot son vídeos professionals amb imatge de portada i tot. I entre alarmisme i manca de gent amateur, començo a fer-me preguntes. No trauré els meus vídeos de YouTube, però reconec que m’agradaria un lloc semblant a YouTube, però sense algoritme, o almenys prou petit com per a que no hi hagi tant dirigisme. L’època en què gent anònima podien fer un vídeo viral ja ha passat a la Història fa temps. I jo necessito un toc més humà.


*****


He llegit un interessant article a The Conversation sobre per què la gent està deixant de confiar en els experts. I jo faig la pregunta: què és un expert i quin criteri s’estableix per a decidir-ho? Hi ha vegades en què la diferència entre l’expert i l’opinador a sou és molt fina...


*****


A Casa Farràs tanquen, serà probablement a l’agost. Els trobaré a faltar. Sempre m’han tractat molt bé i el Cristóbal és un crac de l’electrònica i la lutheria, a mi m’ha «preparat» guitarres amb idees que jo anava tenint, fins i tot tinc una guitarra estèreo gràcies a ell. En fi, que quan no hi siguin el carrer Gavatxons perdrà molta màgia. I reconec que em sap greu no haver-los pogut comprar un o dos instruments més perquè no tinc accés als meus diners.


*****


Festa Major a Terrassa... o Tortura Major a Terrassa. Com sigui, l’any que ve he de poder tornar a Tarragona per aquestes dates. O, si em va molt bé, anar-me’n a Vilanova i La Geltrú o a Cubelles. És una necessitat imperiosa de calma i de bon son.

El concert de la coral va anar, en general, bé, potser un parell d’efectes inesperats a l’inici. I jo cantant i tocant el djembé i els claus de fusta. Va funcionar com a final de curs, excepte que la major part de nosaltres cantarem a Sitges el dia 8. Reconec que tinc ganes que passi aquesta setmana.


*****


Les parets estan plenes de fongs... a les Nacions Humides!

Fa uns anys, al carrer Bartrina hi havia un bar on servien Trinaranjus.

El contrari de la matinada és la matitodo.

La farmacia de guardia... ¿está en comisaría?

Ahora mismo llueve en Consultas Externas... 🌧️

Los germanos están muy valorados en Aragón: ¡ale, maña!

Si os doy el Pésame, son 52 Kg.