Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dilluns, d’abril 11, 2022

Hummm...

 

El Xavi d’Els Visitants ja no hi és. El trobarem a faltar, ha estat un capítol major de la història del grup. Ens en queden dues cançons molt bones que espero que puguem treure aviat, s’ha perdut un bon compositor.

Ara quedem els dos Marcs i jo, en acústic.


*****


El judici a Can TJUE no ha començat amb el millor peu. A veure si els espanyols encara se’n sortiran. Si és així, ja podré ser obertament euroescèptic. Ja ho sóc una mica, però fins ara semblava que valia la pena esperar perquè els diferents tribunals europeus bufaven al nostre favor. Però si de veritat la UE està tan podrida com per a que no ens puguem refiar ni tan sols del TJUE, jo vull sortir de la UE i que se’n vagin a pastar fang.

Mentre, al Principat molts tenim clar que hem de fer fora als tres partits, o no farem res.


*****


Mentre faig backups, he fet una carpeta per a un possible àlbum, «The Next Ruidito Party». No deixa d’estar molt verd, però és on hi ha les idees vàlides. Amb això, la carpeta «Reservori d’idees» l’estic salvant en un disc dur, però no la faré servir més. En realitat, el que tinc són cinc carpetes d’àlbums, i quatre d’elles no estan gens clares: «Shut Down, Vol. 3», «Jazz», «The Next Ruidito Party», «Good Earthquakes» (pistes de bateria), i un projecte que em motiva més, unes demos per a orgue romàntic que m’agradaria convertir en una peça llarga en diversos moviments per a la Massa Coral. Igualment, toca descansar. El projecte musical més urgent és la carpeta de Sueca. I he de revisar tot de coses que vaig fer per a la Massa Coral però que no quallen del tot. M’agradaria compondre alguna cosa per a la Coral Renaixença, també. Compondre, però no de cara a gravació. Realment he de descansar i refrescar idees. I treballar certes gravacions de guitarra amb vistes a Visitants. Serà una Setmana Santa interessant.

I també he de repassar i traduir a l’anglès l’«Estàtica». És el Gran Pendent en la meva obra. I llavors ja passaria al llibre de teoria musical i a sortir a fer fotos a altres ciutats. I a llegir, que ja toca.

Tinc una cançó nova, feta, pel Next Ruidito. És bona, tot i que no aporta novetats. Es titula «Helados Sintéticos», i és la primera cançó que gravo per a mi, per a mantenir-me en moviment.


*****


He repassat a fons certa llista. Si la fundació l’aprova, ja és qüestió d’esperar...

Sobre sintetitzadors, tinc una certa llista. Però l’he reduïda a tres elements, dos d’ells alternatius: 1) Medeli A100SW (nous sons per molt poc preu); 2) Korg EK-50 (alternatiu al Medeli, una mica més car i potser amb una mica més de qualitat; 3) Roland JD-08 (mòdul que recrea un sintetitzador de 1991). No afegeixo sintes més cars tant pel preu com perquè de cars ja en tinc dos.

Guitarres, només he deixat fora de la llista una Ibanez AF75-BS. No molt cara (si estalvio durant un any), és pel fet de tenir una guitarra de jazz, res més. Per la resta, guitarres cares, excepte per dues Harley Benton i una Fender Sonoran. I he descobert que la Yamaha Revstar és disponible en groc. Estic somniant...

Em cal una taula de mescles decent, però ho tinc negre per a anar a una SSL BIG SiX. Hauré d’acabar amb una Mackie o una Behringer. Part de la necessitat és que necessito abordar els meus compressors amb un nivell decent de senyal.

Mentre, començo a plantejar-me el pas immobiliari en la seva més mínima expressió. Tot esperant a que dos deutes es resolguin sobre el 5 de maig. Tot plegat serà difícil, però ho he d’intentar en algun moment dels propers mesos. Tenir on caure mort.


*****


No tinc diners per a comprar-me el nou de Rosalía. Fora d’això i d’algun disc independent, noto que m’estic replegant en singles dels Seixanta i una mica de disco. Hauria d’obrir-me més, però no acabo de trobar on.

Estic redescobrint a The Chiffons, amb molt bons singles.


*****


He decidit substituir un conte a l’«Estàtica». Un conte no em queda clar com seria rebut, i prefereixo fer un últim esforç i garantir un llibre ben enfocat. Prou controvertit que serà. També el llançaré primer en català: no em sento segur de com el traduiré a l’anglès. Serà una setmana santa que no me l’acabaré.