Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dilluns, de setembre 30, 2019

1984

Suposo que se'n poden dir moltes coses. Jo opto per la no política: em pregunto com punyetes he sobreviscut a 31 anys de no trobar parella i rebre només negatives en plan salvatge. Si a 13 anys hagués sabut la que m'esperava, no estaria escrivint això ni hauria gravat res. Només puc dir que porto tant temps aguantant i aguantant totalment en solitari i sense ni saber si hi ha un motiu per a seguir. He hagut de deixar-ho córrer. Almenys ara sé que qui necessito no existeix i que el que m'hagi de venir ho hauré d'afrontar sol. Però que hagi arribat a aquesta conclusió via veure en què ens hem convertit em fa pensar que de futur en tenim tothom ben poc. No és que abans les coses no poguessin fallar, però crec que és la primera vegada a la Història que a tot/a buscador/a de parella li espera una guerra tan total. És com trobar-te a Vietnam el 1968. I és depressiu. En extrem.

*****

Escric a punt de vendre’m quatre guitarres i un baix. Aquest cop sí que són instruments prou bons i em sento fatal. M’han deixat econòmicament sol. La veritat és que l’únic que faig és aguantar i aguantar mentre només em passen desgràcies. Tot és una merda i no sé per què punyetes no ho engego tot a rodar. Sempre em recordaré de les paraules de la meva millor amiga: «Luís, tú cuidas de mucha gente, ¿però quien cuida de tí?»

*****

131 llumenetes a Montserrat. Que bonic. I que depressivament inútil.
Mort a Espanya i a la seva paròdia de Seguretat Social.

*****

Adéu «Funeral». Fart de mal rotllo. I aquí la lletra abandonada, no pregunteu més per ella:

Funeral

Ja fa temps que és allà.
Ara ella es morta,
pero continua viva
d'una manera estranya.
Recordo encara el seu funeral.

Vaig plorar amargament
per la persona que ja no hi seria més,
pel que podia haver estat i no va ser,
pel passat que ja no es podria reescriure,
i pel final sobtat del futur.

Però el seu cos no és mort,
em persegueix com un espectre,
i no puc deixar el passat enrera
ni trobar mai un sol segon de pau.

Ella es a tot arreu com un mirall
esberlat en les cares de les altres,
en el laberint al·lucinat dels records,
en els vidres tallants de la nit.

Visc en un incendi
on el control davalla i mor,
on les llàgrimes obeeixen el fred
d'una negació en altres mans,
d'una ment absorta i glacial.

Des d'una illa tancada
ella em dispararà.

Lluís Paloma Sànchez, 30-6-2008