Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dilluns, de maig 01, 2017

Casper The Friendly Ghost

M'operen del tabic l'11 de maig. A 41 anys. Bé, estic esperant a estar prou recuperat per a, a la fi, gravar les veus del "Santuari/Partisà!" i del "Disfunctional West Coast Promotion". Només en queden les veus. Les bases i les lletres estan completes, esperant aquest toc final.
L'"Estratègies al Paradís" requereix de més treball. Tot i que les bases sintetitzades ja les dóno per bones, junt amb les lletres ja escrites. Falten algunes lletres pendents d'escriure (i vaig venut sobre què s'hi ha de tractar), i vull provar d'afegir guitarres a alguns temes (aquest cop de 6 cordes i variant els efectes respecte del "Disfunctional"). També faltaran veus, però ja he decidit que amb aquest no vull córrer. Fins i tot amb tota la feinada que m'han portat, les cançons no estan al mateix nivell que les del "Disfunctional", i reconec que m'hauré d'esforçar una mica encara per dotar-les de sentit i interès. Vull creure que em serà possible portar-les a un estadi de perfecció. I recordeu que aquest disc és, en el seu nucli, un intent a mort de portar aquelles desgraciades cançons remanents del "Busco Feina/Accident!" a un estadi de perfecció. I, si no els hagués difosos entre unes quantes persones, estaria a la fi content de destruir els màsters del "Busco Feina/Accident!" i que mai més ningú no els pogués patir: són un desastre.
Mentre, penso en com difondre el meu esforç (i tinc un possible camí, bé que temptatiu).

*****

El règim que em fan fer és avorridíssim! Només faig que sospirar per un Quart de Lliura o un bon croissant de xocolata. O dinar en un italià com el de poques portes més avall. O menjar Filipinos, Donettes... La vida ja no té cap alicient a oferir-me. Tot és sosso. Estic fastiguejat i fart de tot.

*****

L'única bona notícia: ahir diumenge la coral vam cantar a Granollers i va ser espectacular! El nostre millor concert en molts anys, absolutament perfecte. He de dir que també les altres corals se'n van sortir. Va ser un vespre molt especial. I, com a part d'un dels nostres números, jo em vaig estrenar com a intèrpret de Djembe. Una interessant nova direcció.
I bon concert amb Visitants el dissabte 22 al Comanou, tot i que ni el dia ni l'hora ens van acompanyar. I allà al fons hi havia uns que prenien copes i xerraven. La música és sagrada, no per res.

*****

I aviat aviadíssim em poso a escriure novel·la. Ja tinc un esbós força coherent d'argument i vull començar a crear, ara que per primer cop a la vida tinc una guia.

*****

En resposta a la promoció de "llévate una Fender American Pro a casa por un fin de semana": "Hermosas y tentadoras lo són un rato. Pero hay un problema: dependo de las condiciones que me ofrece un determinado comercio para podermelas permitir. Y las nuevas condiciones que impone Fender han significado que ya no tendrán Fenders nunca más. Ni siquiera recambios. He tenido que mirar a otros fabricantes para las últimas guitarras que necesitaba. Y es triste, porque siempre había apostado fuerte por Fender."

*****

"Cierto tema lo he dejado correr. La palabra "amor" me suena cada vez más a arameo. Al final me suena todo a un mundo de denuncias, agresiones, chantajes, insultos, juegos psicológicos insanos, intereses económicos, trampas, amenazas, burlas malintencionadas, puñaladas traperas, hipocresía, desconfianza, egos descontrolados y puro sadismo psicópata. Mejor encerrarme en casa y cerrar puertas y móviles. Tengo auténtico miedo."

I com que bona part de la familia m'acaba de fallar, vol dir que estic sol. Lliure per prendre totes les decisions necessàries amb respecte a la meva vida sense consultar-ho a ningú. També, enfrontat als meus errors quan es produeixin. Però lliure al cap i a la fi. I sí, al lloc on aconsegueixi viure hi viuré només jo. El somni romàntic s'ha demostrat això, un somni, un conte de la vora del foc. I ara el deixo enrera. Armat per a la vida tan sols amb pur realisme. Aquella dona amb la que havíem de ser feliços ni existeix ni ha existit ni existirà mai. Ja he perdut massa temps. Estic sol. I aquesta podria ser la meva fortalesa. Adéu la meva vida anterior, avui faig foc i comença la nova.