Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dimecres, de gener 27, 2016

All The Right Friends

Mentre no trobo temps per narrar amb tot luxe de detalls el meu viatge a Tenerife (ho sento, no hi va haver escenes eròtiques), faig una entrada sobre les novetats.

*****

Espanya és un estat de la Senyoreta Pepis. Dinamarca s'hi comença a acostar amb la seva nova llei d'estrangeria. Europa és cada cop més lamentable. I wanna cry...

*****

Després d'una aferrissada lluita amb les metadades, la meva obra a interbrut tindrà un convenient rentat de cara, amb tres àlbums nous i les dades correctes als existents. Els ja aprovats són:

Corrupció Automobilística A Liechtenstein
Alt Bee's Rage
Duncan Drawings
Duncan Drawings II
1964
Santuari

Mentre, hi ha hagut diferents graus de feina amb dos clàssics meus + els dos discos junt amb Tired Hippo, dels que espero que es podran buscar en una sola cerca:
Feina 2.0 (una evolució)
Himnes
petit complot (+TH)
Lonely Watcher Of The Skies (+TH)

Del "Feina 2.0", dos canvis: "La crucifixió dels Beatles" n'ha estat eliminada definitivament (ja tornarà a emergir, però amb una lletra que no estigmatitzi), i "George Harrison" passa a titular-se "We Can't It Out" per petició expressa de la web (podria interpretar-se com intentar sortir a les cerques dels Beatles). I diria que seran la darrera paraula sobre aquest disc ja antic (2010).
I ja només falta que tot plegat vagi apareixent a serveis com Spotify, iTunes, Deezer...

*****

Fa dues nits ( nit del 25 al 26 gener de 2016) vaig animar-me a preparar uns midis del meu Requiem revisat (2014) i en 12 hores tenia totes les bases gravades, més una maqueta de demostració amb veus suggerides via VSTi. Sona megabé. Però hi havia un problema: necessitava quatre veus per a gravar les parts de cor, amb lletra en llatí. Una veu la podia gravar jo, la de baix, però les altres tres, incloent soprano i contralt, no. I gravar a cantants professionals implicava una despesa que jo no podia fer ara mateix. La idea bona a provar me l'ha suggerida el Dani del Sol aquest vespre passat: provar a processar la meva veu (pitch shifter, vocoder, formants...) per a poder-ho gravar tot jo, donant de passada un toc més experimental a la gravació. No sé com sortirà, però val la pena intentar-ho. L'única despesa a fer seria fer-me imprimir la partitura i fer-me-la enquadernar. 30€? Continua essent molt més barat que tot el procés d'assaigs i sessions amb cantants professionals. I si surt bé, en dos mesos obra major a disposició de tothom.

*****

Amb el que només faltaria acabar tot d'inacabats que tinc pul·lulant per l'ordinador. En sortirà un "Duncan Drawings III" instrumental? O no quallarà? Només ho sabré provant-ho. I també toca impulsar l'"Estratègies" i el "1980". Notícies aviat.

*****

I espero posar-me a escriure aviat, hi ha ganes de llibre... Segurament un recull de contes. Tot i que un llibre sobre teoria de la música mínimament científic també seria interessant. Una novel·la, només més endavant, quan ja no tingui tanta pressió al damunt.
I vull llegir. Costarà trobar temps i calma per fer-ho. Si no tingués una concentració i una memòria tan disperses...

*****

Casa, res. Almenys amb el préstec he fet el primer pas per a normalitzar la meva economia. Aquest any m'equiparé bé, i el 2017 em concentraria a pagar ràpidament el deute. I llavors, en lloc de Rick, tocaria estalviar per una entrada d'una casa. Els preus són insanament alts, espero que el 2018 ja hagin tancat totes les immobiliàries i tots puguem simplement entrar en una casa i convertir-la en la nostra llar, sense preus-obstacle pel mig. Com sempre hauria d'haver estat.