Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dimarts, d’abril 22, 2014

És una setmana en què voldria que passessin coses



Torno a la càrrega amb el Requiem! Aquesta nit n'he completat la nova partitura, que inclou des de números antics poc retocats fins a moviments nous de trinca, amb tot el mig també abarcat. Està molt millor. Entre les novetats: Confutatis, Lacrimosa, Domine Jesu. També, modificacions importants al Rex Tremendaem el Recordare i l'Hostias. El Requiem final, doncs, és una obra una mica menys variada que l'original, però molt més consistent, i el més important, pot ser tocada amb molta més facilitat, per menys gent. Estic content. Ara, a veure si després de l'estiu hi ha sort i la fem amb la coral. El millor és que només he hagut de sacrificar una peça major, el primer Lacrimosa, i estic segur que, per maco que soni el midi, era un moviment massa difícil de cantar, amb tanta sèptima de Tristany i tanta sèptima disminuida. Ja li buscaré una sortida... completament instrumental. Bé, recordem que el 2008 la versió original problemàtica d'aquest Requiem hagués estat el meu primer autèntic concert, i encara podria sonar força especial... També tinc cert pla per gravar-lo, tot i que la cosa va per llarg.


*****

No he avançat gaire en l'"Estratègies al paradís", però almenys tinc ja totes les lletres: αβξδεφγηιςκλμνοπθρστυϝωχψζ. I tinc el títol que em faltava. En el mateix ordre de sempre, aquí teniu el track list:

1. Sintonia X-1+
2. Royal Crescent, Bath*
3. Teclats qwerty*
4. Costa Grega+
5. Canvi de tomba*
6. At least that's what you fried*
7. Groupies Online+
8. A Toast Is Born*
9. The Fruity Song
10. Today Said We Things*
11. San Basilio*
12. Company In My Mac*
13. Abbey Winters*
14. Gibson In China
15. Edmund Fitzgerald*

(+, Títol mantingut; *, títol canviat)

La nova és "Gibson In China", un invent amb gasosa d'última hora, encara no sé com quedarà amb veus. Ara toca escriure melodies en partitura i, quan pugui, gravar-les amv veu (excepte per la sintonia i Fruity, instrumentals). Però abans de treure aquest material faré algun test d'escolta amb amics, per a assegurar-me que totes les cançons acompleixen uns mínims. Partia de massa enrera com per a poder assegurar que tot, per més millorat que estigui, valdrà la pena. No vull enganyar al meu públic.

*****

Revisades també (i aprovades) les lletres dels àlbums "1964" i "1980". A aquest darrer quasi que només li falten les melodies i les veus, igual que a les "Estratègies". A veure si em surto amb la meva de treure'ls tots dos de cara a l'estiu. Al "1964", mentre, li falta un toc més abans d'arribar a aquest estadi: els solos de guitarra, força nombrosos, que requeriran de molt d'esforç per la meva part, junt amb la participació d'almenys tres instruments del meu arsenal i de diversos efectes consistents amb l'època.

*****

Amb el que només em quedaria el "Santuari" per atendre. I apart de la feinada de fer-ne partitures (i serà una feinada, quasi no tinc midis), hi ha el dubte: reviso les lletres de quan era el "Partisà!", o vaig a per unes lletres completament noves? Les lletres antigues no les puc fer servir tal qual, però fa poc en vaig rellegir alguna i no estava tan malament com recordava. A més, un parell de persones, molt compromeses, hi han demostrat interès aquests darrers temps. Què en penseu? S'admeten opinions. Almenys confio que, trii el que trii, no estic tan tens com el 2007-8 i això em permetria "destensar" les lletres que en resultin (que no buidar-les de contingut).
Apart, he regravat fa pocs dies "Raining In Pollito"... i estic pensant en afegir-hi la simfonia que tinc només en esbós i en regravar certes velles idees per a fer una mena de "Spare Bricks" estil "Corrupció", hi ha idees molt bones que no em vull guardar, nalgrat que de moment no són faves comptades. No descarto fer-lo instrumental. Les nits són llargues, a la Unitat Mòbil...