Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

diumenge, d’agost 11, 2013

Repàs d'un principi d'agost


"Immortal Love, Forever Full" està aquesta setmana al #27 de TourDates. Ha perdut una mica. M'alegra que hi sigui encara, però és com si no hi pogués tenir un èxit. No sé si és alguna cosa que he fet malament o si és que he fet un treball fora de temps, en passat o en futur. De totes maneres, si us agrada, passeu-vos per http://www.tourdates.co.uk/unsigned-chart/11-aug-2013 i escolteu-la, em fareu molt favor.

*****

Setmana passada regant les plantes dels meus germans per les tardes. A la nit intento tirar endavant coses, amb més o menys èxit (per exemple, ahir vaig mesclar quatre temes de la demo de Visitants, tot i que només dues d'aquestes mescles són definitives). Intento compondre, també, tot i que no acabo d'articular prou les idees que tinc. Pensava que aquest 2013 seria molt més actiu i feliç musicalment. Almenys, qui m'hagi anat seguint per aquí sabrà que ja tinc les lletres per a dos dels tres àlbums que tinc encara pendents, el "1964" i el "1980" (no sé si començar les del "Santuari"). Ho reconec, m'agradaria sortir-me de tot, no pujar mai més a un escenari, tancar-me a l'estudi i, a la fi, treballar sense obstacles. Sóc compositor, no intèrpret.

*****

Almenys, m'adono que "Information About The Trinity", el poema (no) meu que vaig el·laborar fa unes setmanes per la tècnica de "plagis controlats" (única vegada que la faré servir: normalment em preocupo molt de fer servir només idees meves), ha canviat completament totes les meves perspectives: el "collage" de fragments de frases de la Wikipedia en anglès conté tal quantitat d'imatges en cascada que realment penso en intentar igualar-ho amb un escrit original meu. És molt més que simplement treure OVNIS a cada poema. I vull, de passada, tornar a escriure poemes i defensar la meva visió sobre aquest camp de la literatura. (Això sí, he d'agafar l'hàbit de llegir, a l'escola em van associar tan efectivament lectura amb treball que sempre he llegit en tensió, i de fet en set anys només m'he llegit una novel·la -"La casa cantonera", de l'amiga Sílvia Alcàntara, de qui voldria llegir "Olor de colònia"-).

*****

I em sembla que ho tinc magre per obtenir el mòdul de Hammond. No voldria fallar just aquí, a l'últim element per a tenir complet l'estudi, i no especialment car en si mateix. Me'n depèn almenys un projecte.