Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dissabte, de setembre 13, 2008

La manifestació? Depèn. No vam ser centenars de milers, i això ens impedeix fer força. Però vam ser uns 20.000, i fins i tot vam fer una certa gresca i xerinola, omplint la Ronda de Sant Pere. Va estar bé, sobretot si tenim en compte el mutisme de TV3 sobre aquest tema (clar, qui mana a TV3? Els mateixos criticats!). Almenys, jo m'ho esperava molt pitjor, i hi anava per convenciment ferm. Vaig veure-hi de tot, des d'Estat Propi fins a gent d'ERC (una mica contradictori, però va estar bé que hi fossin), passant per un parell de persones amb banderoles d'RC, i també Acció Cultural del País Valencià. Una tarda per a recordar.
El "Partisà"? Parat. Si a l'octubre resulta que ja no hi ha caos, intentaré acabar-lo. Si hi ha caos, doncs queda per a d'aquí a un parell d'anys. Havent posat les lletres en aquest blog fa uns pocs missatges, admeto que ja no em corre cap pressa acabar-lo (o sí, però d'on trec el temps? No vull petar un altre cop). I hi estic perdent interès, vull anar en noves direccions. I aquí, almenys, hi pot haver notícies per part d'altres projectes que de moment no comento (potser perquè estan molt embrionaris i no vull dir gat que no sigui al sac).
Bon concert de Tired Hippo a l'Altaveu. Per a mi, el més destacat de la nit. Els Telecaster Brothers hi eren, of course, però la Mireia acaparava bastanta atenció, i m'ha resultat curiós observar-ho, tenint en compte que el Ferran Baucells és l'ànima i el cervell indiscutit del grup. El Jordi (II), el nou bateria, ha passat la prova de foc amb bona nota. I, pel que es veu, sóc el Romàntic Paloma i no hi ha res a fer (encara que jo, de romàntic, no en tinc absolutament res). Almenys, "Febrer" funciona...

Bentley.

1 comentari:

Ferran ha dit...

El Partisà es podria considerar el successor del Corrupció? Ànims i sort! Volem estar vius encara quan es publiqui.