Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dimarts, de setembre 25, 2007

Ahir vaig crear en cosa de dues hores o una mica més un final pel disc, una cosa molt Corrupció però gens Torradora, i per això em val. Porta el títol provisional de Ice Is Nice, i la vaig escoltar diversos cops després de fer-la, cosa que vol dir que funciona. London ha estat estabilitzada en Sol, i ahir li vaig afegir tres pistes de DX-7 per a fer-la sonar una mica més sofisticada. En canvi, avui he fet una gravació titulada Parking. No està mal, però és repetir la sonoritat de Ice Is Nice i crec que la deixaré per a la represa òpera (fa prop d'una setmana la llibretista em va dir que havia acabat el llibret... en català, pendent de traducció a l'italià, i per si de cas estic guardant material descartat del disc per si la cosa s'anima), així com potser Raining In Pollito, la cançó que no va arribar a entrar al Corrupció i que ara sembla una mica freda respecte de la resta de material del nou disc, fins i tot amb l'overdub fet amb la Califòrnia i alguns més que vaig intentar ahir a la nit. Bé, amb el material bo i la seqüència establerta, el disc frega els 65 minuts. Faré algun intent més de gravació i a finals de setmana pendré la decisió definitiva sobre les pistes de base (i la resta serà literatura). Almenys, en ferm, Vull Ser Lliure anirà al principi, deixant-me efectivament lliure per a posar altres temes després. No crec que tot plegat sigui una obra mestra, però almenys no pinta tan malament com quan vaig fer el "Busco Feina". Crec que no em farà passar vergonya.