Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dijous, de gener 12, 2006

El Jordi Ibañez em va demanar que fés un resum de l'any de gràcia (o de sant gervasi) de 2006, i ara m'hi poso. En quan al món, pessimisme absolut: el divorci entre el que necessita el Sistema Capitalista i el que necessita el món és total, i per desgràcia la mentalitat dels poders a l'ombra continua essent que per a estar bé ells la resta del món s'ha de fotre, enlloc de preguntar-se quines oportunitats tindrien en un món més igualitari. Odio el Banc Mundial i l'FMI. En quan a l'Estado Español, resulta que el Parlament de Catalunya, democràticament escollit, aprova amb un vot afirmatiu de prop del 90% un projecte d'Estatut, i no només el govern de Madrid més suau de la Història sembla igualment decidit a tòrcer la voluntat dels catalans en el més pur plan de rebequeria d'en David Crosby quan anava a ser despedit dels Byrds, sino que l'Ejército es posa a gallejar (objecció fiscal, on ets?). I pel que fa als Països Catalans, la situació al País Valencià en especial és traumàtica: la ocupació durant un vespre del Palau de la Música de València per part dels cantautors en llengua catalana/valenciana i el seu públic és, a la vista de les detencions d'independentistes, de l'estatut-titella que està aprovant el Parlament Valencià, de la censura política i lingüística al Canal 9, i de la llibertat d'acció de la que gaudeix l'extrema dreta al País Valencià, un acte molt valent (de fet, gent tan prestigiosa com en Raimon o en Miquel Gil han hagut de traslladar la barraca al Principat perquè a València no hi poden ni sobreviure).
Pel que fa a la meva situació personal, el Corrupció ha patit un revés molt injust (simplement, la indústria catalana oficial no en vol saber res perquè el creuen massa ben fet com per a que la gent l'entengui -us estan dient burros-, encara que sigui el moment d'apostar fort o morir: els Pets o els Antònia Font ho han entès bé en aquests dos últims anys, per no parlar d'en Miquel Gil o la Lídia Pujol) i continua inèdit (i disponible. Estic disposat a treballar dur per a qui em contracti), i per la resta ha estat un any molt difícil, i en molts moments ho he passat malament. Bé, no voldria acabar sense almenys una nota d'esperança: m'encanta estar a To Be Continued i conèixer-los a ells i a la penya de Ménage. Gràcies a ells no he estat tan sol. Envio també records a en Joan Soler, l'Encar Vanaclocha i la Mercè Viñals.
I, bé, quan tinc una estona vaig treballant ja en el meu segon disc (per al qual començo a tenir idees), però més important que això és que quan la gent em diguin que volen començar, el Lluís Paloma Project començarà a assajar per a fer directe, queda promès. Bon MMVI!