Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

divendres, de març 15, 2019

Greyhound Marinato Blues

L’estranya declaració Trapero. Explica i desmunta moltes coses, però reconec que costa encaixar-ho. En fi, crec que l’he de respectar.

*****

L'únic sentit dels estats centralistes, la seva ideologia d'estat i la seva obsessió per la llengua única, és mantenir-se en el temps i en la seva unitat territorial, sovint en contra de la voluntat dels seus governats, i sense que la seva existència com a aparells estatals serveixi a cap fi pràctic ni a cap de les necessitats de la seva població. Només la intolerància, l'uniformisme cultural, l'antiintel·lectualisme i la violència d'estat. Això els converteix en una nosa que ni fa ni deixa fer, d'aquí la conveniència de l'establiment de països petits amb poca població i sense centres ni capitals potents, a la vegada que amb administracions petites i àgils, capaces de donar resposta immediata a les necessitats de la seva població.

*****

Suposo que l’eina més torracollons per a qualsevol estat centralista és una votació de tota la seva població sobre si se’l dissol o no.

*****

Estic provant una app, Happn. S'acosta bastant al que busco, i és bastant recent. Va dirigida a establir contacte amb persones desconegudes que un es trobi pel carrer o en llocs on es pugui coincidir. Suposo que no rebré ni un avís, però almenys ja no és el que m'inquietava: parlar amb perfils sense saber qui hi havia darrere (la síndrome Tinder). Certament em pot estalviar algun que altre paperot. I jo l'empraré com a eina de tempteig i de manera molt respectuosa. No vull ser un irresponsable. També, reconec que m'agrada la discreció en aquests temes. Tant per la meva tranquil·litat com per respecte a altres persones.

*****

De dilluns a dimecres de la setmana passada vaig passar per una crisi molt forta, de la que em vaig recuperar via una cura de son dimecres al vespre i la reconstrucció quasi total de la meva habitació el dissabte. En queda una idea per a una obra de teatre, però reconec que necessito oxigenar-me. A l’estiu, Tarragona m’espera...

*****

L’estudi és ja quasi a punt. De fet, estaria ja a punt si no hagués estat per un accident de darrera hora (no, cap trinxadissa ni cap ferit): el meu rack està tot connectat als meus dos interfaces Tascam US-16x08, el qual seria perfecte... si no fos perquè, en la seva infinita visió, els minyons de Tascam li en proveeixen un driver que només serveix per a un aparell. Simplement, si connectes dos USblablabla al mateix ordinador, el driver només te’n reconeixerà un. L’altre és com si no existís. No me n’he sortit de trobar-li i posar-li un driver alternatiu tipus l’ALSA de Linux. Així que em toca vendre-me’n un, i mentrestant ja he encarregat un interface alternatiu, el Focusrite Scarlett 18i20, més car, a terminis com sempre, simplement per a fer possible el meu rack. La idea continua essent que els interfaces em facin el paper de patch-bays, connectant l’ordinador (i Cubase AI5) a cada un dels racks (compressors, equalitzacions, multiefectes...) a voluntat.
També m’estic venent equips que ja no necessito, per a pagar-me el Focusrite. També per a fer-me espai al meu «zulo».
I mentrestant només puc provar el MODX6. Certament impressiona, fins i tot abans d’aprendre-me’l.

*****

M’he escoltat quatre dels àlbums digitals «d’allargament de drets» que la Capitol ha tret aquests darrers anys sobre els Beach Boys. Són només pels fans molt dedicats (com jo). Però hi ha coses molt interessants. Només em falta «The Big Beat 1963», que no sé com descarregar-me. Potser els dedicats exclusivament a enregistraments en directe els deixaré passar: els dos bons ja es van treure a la seva època: «Live in London» i «The Beach Boys in Concert».
I a veure quan puc escoltar el de la Rosalía. Només l’he pogut posar a classe de dibuix, un lloc no pas ideal per a una escolta atenta. En tot cas, promet. Mentre, espero «Union» de Son Volt, que surt a la venda el proper dia 29.

*****

Sueca en el cor...