Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dijous, de març 12, 2015

After Maths

1) El meu coll ja està bé, demà hi ha concert de Visitants al Bau House. He passat deu dies horribles.

*****

2) Dimarts va morir en accident de moto en David Ruíz, contrabaixista, que havia estudiat Cant quan jo ho feia. Ha estat trist, especialment perquè tot plegat tenia trenta anys. No he pogut anar a l'enterrament.

*****

3) Aquests dies m'he tornat a recordar del concert del caos. Em té trist.

*****

4) "What's Become Of The Baby?"

*****

5) Gravacions? Una mica absurd tot plegat. El disc "de les 50 hores" dorm aparcat, a l'espera que algú me'n digui alguna cosa. S'hi haurà de fer algun repàs segur, encara que no en sé l'abast. Només sé que un tema basat en delay en quedarà finalment fora, té potencial però hi he de barrinar molt més abans de donar-li una forma vàlida. La resta? Misteri. Per sort, treure'l no és megaurgent.
L'"Estratègies" també m'està resultant confús. Recordem que ha dormit durant mesos perquè no l'havia gravat correctament. Hi ha lletres escrites. Bé, aquest cap de setmana passat hi he treballat intensivament. Però no he acabat d'arribar enlloc. Se'm resisteix. Un dels experiments descartats era que el volia transformar en un disc instrumental com el Bee. Però no només no ha acabat de funcionar sinó que el Petiso em va admetre dimecres que per a ell jo estava fent molts discos menors pel fet de ser instrumentals. En fi, OK, aquest serà cantat. Però això el posposa sine die. Quan l'hagi arribat a solucionar, aquest serà un quart disc a afegir a la cúa de 1964, 1980 i Santuari, discos que s'han constituït en tap d'ampolla oficial d'en Patinet perquè no hi ha manera que em pugui posar davant del micròfon. De veritat, un dia tots els meus nous discos seran instrumentals, simplement per a que puguin veure la llum del dia. No es perdrà res: no sóc cantant.

*****

6) La novel·la està parada fins almenys diumenge.

1 comentari:

DINO RATSO ha dit...

¡Que vaya bien el concierto! :-)