Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dijous, de març 06, 2014

Patsy


"Lonely Watcher Of The Skies" és ja al meu Bandcamp! En haver-li dedicat una pestanya pròpia, no m'hi estendré molt per a no resultar repetitiu. Fa menys d'una setmana vaig trobar-ne els màsters en un DVD mentre buscava altres coses, i li vaig proposar al frn de publicar-ho al blog. Ell va mostrar-se molt entusiasta amb la idea. I així el projecte s'ha materialitzat. Jo també estic molt content.
I també hi ha novetats a, de moment, Spotify:
*****
El passat diumenge 2 de març hi va haver filmació a casa meva. Com a part d'un documental sobre el Maurici Ribera, un equip força complet i professional em va enregistrar tocant un tema del Maurici i conversant amb el Ferran Baucells. Encara falten molts mesos per a que poguem veure el documental acabat i no se sap quanta part de tot plegat s'hi acabarà incloent. Però certament va ser una tarda memorable, i crec que tots van marxar contents, cosa que m'agrada.
*****
Tema compositiu: 1) "1980" aturat des del desembre per manca d'hores, he decidit de reescriure la lletra d'"Edinburgh" perquè la que vaig fer no m'agrada i a més crec que en puc fer una de més adequada a allò que aquella gent està vivint; 2) Requiem"... a punt de ser parcialment reescrit, espero els comentaris d'un parell de persones per a posar-me en feina amb seguretat, vull fer-lo fàcil d'interpretar i a més la versió original de 2008-11 té alguns moments fluixots que penso que puc millorar (tot i que pot ser que tregui el "Lacrimosa", és bona música però és la típica peça que et passaries un any assajant-la i ni així quedaria bé; però això dependrà de què em diuen "els experts"; en tot cas, en dues setmanes començarem a assajar el "Sanctus" retocat amb la Massa Coral, sembla que comença la diversió); i 3) "project unknown": fa cosa d'una setmana, aprofitant que de sobte podia accedir a alguns dels meus vells DVD's de back-ups, vaig recuperar un munt de tracks amb idees velles, a afegir a algunes de noves tretes amb el nou Casio... i entre les pistes velles hi vaig incloure les set del "Busco feina-Accident" de 2006 que vaig retirar de circulació. A veure, tal com estan és impossible publicar-les, fan pena; però he decidit que, amb temps i matinades pel davant, i amb molta calma, provaré de regravar-les junt amb velles descartades de més categoria com "Raining In Pollito", amb vistes a, d'aquí dos o tres anys, treure'n un disc decent que em permeti alliberar tot de material i dir-hi la darrera paraula. Almenys d'idees no en falten, tot i que ja aviso que la qualitat no està en absolut garantida i que m'ho hauré de guanyar mil·límetre a mil·límetre. Especialment amb les 7 desastroses, tinc dubtes que pugui aconseguir-ho: són pura desferra.
*****
Estic a mig escoltar la caixa "The Patsy Cline Collection" de quatre CD's (de 1991). Només m'ha donat temps d'escoltar els CD's 3 i 4, però us asseguro que és excel·lent. I sí, ella és la protagonista de "Shelby Avenue Bridge". Magnífica Patsy. Perfecta Patsy.
També he escoltat el "Long Wave" de Jeff Lynne. En aquest cas és un disc d'estàndards, menor, però prou ben fet, i que és interessant d'escoltar pel fet d'estar produït pel propi Jeff Lynne, és a dir, paraules majors. Encara no m'ha arribat l'"Armchair Theatre", però.
*****
Dit per mi a Twitter fa uns dies: "Ens marquem una DUI i immediatament una entrada a l'EFTA? És que a mi, això de romandre a la UE en marxar d'Espanya, em dóna mal rotllo."
Diguem que la UE podria ser un lloc molt millor i tenir un paper força més digne i presentable a nivell internacional. No m'hi reconec, se suposa que m'hauria de sentir megaeuropeu i en canvi... És trist. I no vull ser un esclau de la Merkel. Els catalans ens mereixem més.
En un altre apartat: la mani del 22 de març a BCN s'ha cancel·lat, DUIAP veia que no hi hauria prou quòrum. Llàstima, m'hagués agradat anar-hi. Almenys, aquell cap de setmana hi haurà recollida potent de signatures de la campanya "Signa un vot per la independència" (ANC). I reconec la meva impaciència, com més ràpid fugim, menys temps tindran ells per a organitzar-se.