Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

divendres, d’agost 27, 2010

Dimarts a la nit vaig entregar el master del "petit complot" al frn, i vam xerrar uns minuts, fent balanç d'un projecte molt intens (jo no m'havia implicat en un projecte d'aquesta manera des del Corru). Crec que a tots dos ens ha anat bé sentir-lo i saber que el tenim enllestit. Ara només falta la portada. Estem esperant a que la Itzi doni senyals de vida, però jo també vaig pensant algun pla B per si ella no aparegués en un determinat plaç, tot i que ella és certament el pla A, i amb motiu. Esperem a tenir exemplars del CD amb portada abans de difondre'l. Paciència, crec que estarà bonic.
Per la resta, reconec que des de dimecres estic en plena immersió en ABBA, en part per a sortir a respirar aire, en part per a aprendre com es fa bé un èxit. Espero a setembre per a endegar les revisions al Feina. No en són moltes però vull estar inspirat: cançons com "John" i "Hindemburg" (sic) són cançons fallides que podrien haver estat potents si només ens escoltem les seves respectives pistes de base, i vull arreglar-ho. Mai no serà un àlbum major de Lluís Paloma, però sí que almenys pot ser un àlbum digne i escoltable de principi a fi.
M'he estat llegint un llibre sobre Ricks de 12, força bo. Hi ha detalls que em permetran actualitzar el meu text sobre els Beach Boys de manera fiable, sobretot a l'apartat de guitarres. També estic pensant a escriure altres textos sobre teoria de la música, no acadèmica. No sé on em duran, però pot ser una manera d'arribar al públic. Ja aniré donant senyals de vida.
He acabat sobtadament la feina en les ressenyes pel proper TERME. Tinc quatre ressenyes fetes, i tenia la suggerència de fer-ne una cinquena sobre alguna exposició temporal del Museu de la Ciència, però no n'hi haurà cap més fins ben entrat el curs. Queda pel TERME de 2011.