Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

diumenge, de juliol 27, 2008

Divendres, després de veure a temps un anunci al Myspace, aní al Crossroads a veure un grup que no coneixia, els "Black Corbatas". Ell sí que em coneixien a mi, el que em va representar una novetat. El concert va ser bo, potser em convé més passar-me per allà que per un altre lloc que sé. Curiosament, en una cançó hi van participar les Jiggy. Són molt simpàtiques, com les recordava del concert del dia 19 amb To Be (llàstima de l'incident amb el bateria! Podria ser una relació productiva, però els altres del grup recorden més al bateria que a elles). En tot cas, jo faré per un al públic si hi ha més concerts d'ambdós grups.
Porto una setmana sense fer res, tinc por de no relaxar-me a temps abans del setembre. Ho admeto, no m'atreveixo a acabar ara el "Partisà" pel mateix motiu, manca molta feina per fer. Si a final d'agost he avançat força les partitures em donaré per satisfet. Almenys, sí he fet un toc en una peça inacabada que m'ha servit per a saber que no la podré acabar amb una nova orientació que li he donat, he de tornar enrera. Però tinc la sensació que per a mi les veritables vacances seran durant els dies que no hi hagi ningú a casa i jo pugui organitzar-me el temps sense distraccions.
I hem pogut rescatar, amb en Tonynoise, una versió de "Yes It Is" d'un projecte de versions Beatle que va quedar interromput l'hivern passat i que ha estat a punt de perdre's per agonia del disc dur on la vam gravar. M'encanta com sona. També hi ha un "Norwegian Wood" que encara no he mesclat perquè és tan inhabitual que ni jo mateix sé com mesclar-lo. I hem perdut un embrionari "Ticket To Ride", aqui sí que el Tonynoise no hi ha pogut fer res. Aprofito per a reivindicar-lo com a productor i per a aclarir que aquest projecte és, de fet, el seu nadó.
El parlament europeu ha aprovat la directiva de la vergonya per a expulsar immigrants a dojo (il·legals? Algú pot ser declarat il·legal si ho pensem amb dos dits de front?). Que consti, jo no sóc europeu. No, almenys, si Europa és només un concepte econòmic i militar i les llibertats individuals hi queden compromeses.

1 comentari:

Ferran ha dit...

Ànims! Hi ha gent que encara et llegeix. Bon estiu!