Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dijous, de gener 11, 2007

Estic a mig camí de tenir un nou i mític instrument a Kanga II: per R**s m'han regalat un theremin en kit! Ha arribat, però amb un problema: hi havia molta més feina a fer i molt més delicada que simplement soldar IV components a una placa base i collar dues antenes a una carcassa ben preparada. Dilluns vaig decidir portar-lo al mestre Adrià Font, que va acceptar l'encàrrec tot i veure's al damunt una feinada monumental. Sortirà car, però ja no em puc fer enrera. N'hi ha com a mínim fins a finals de mes.
Almenys, tinc també un llibre magnífic sobre l'Andrea Doria, en italià, que comencí a llegir fa III dies i que promet. Bé, de fet ja he hagut de fer una pausa breu i no desitjada: ahir vaig tenir exàmen d'un llibre obligatori a Italià, llibre que vaig haver de llegir abans d'ahir en 9h 45m i anant a dormir molt tard. I no em va compensar: el llibre és la primera novel·la d'un periodista, Luca Goldoni, i els resultats són força deslluïts.
En tot cas, una gran novetat: a la fi he configurat bé aquest blog i hi podré enviar noves notícies, així com deixar comentaris als vostres altres blogs. Motiu de la pausa de prop d'un mes? Vaig voler actualitzar el blog a Blogger Beta per a tenir-ho fet, i de sobte no podia accedir a res. Avui m'ho he pogut mirar amb calma.

1 comentari:

Anònim ha dit...

els de blogger crec que han liat un cacao mental a la gent i han provocat bastants errors creant dues maneres d'accedir al blog i que provoca molta confusió i de vegades algun error alhora d'entrar...