Aquest vespre
he anat al minihospital (altrament conegut com L'Hospitalet) a sentir
un doble concert al Depósito Legal. Han obert uns vells coneguts
d'aquest blog: Ran Ran Ran (i asseguro que en els minuts anteriors a
entrar al local ens hem anat trobant els integrants d'una determinada
atmosfera, més alguns de nous, i ha estat entranyable). Un concert
prou bo, amb algun matís. Per la part bona, ha estat un concert de
virtuosos -i aquí em refereixo a la tècnica instrumental- en què
tant el frn com el Jordi Farreras han tocat coses molt difícils amb
una precisió d'ametralladora. I han interpretat un repertori
solvent. Per la part... no diré dolenta, però sí mitja, el que ha
impedit que ara mateix estigués fent una crítica superlativa ha
estat una certa disparitat estilística en el repertori, disparitat
que li ha restat una mica de focus al resultat final. Simplement, Ran
Ran Ran dubten entre passat i futur. I així, mentre algunes de les
noves cançons aparentaven ser outtakes -de bona qualitat- de la
època Tired Hippo (fins i tot han recuperat un exemple de "the
real thing" amb "blood test", i ha estat un set molt
més acústic i "back to the basics" que qualsevol altre
que hagin fet aquest darrer any), "Gernació" i el final de
concert han comptat amb electrònica progressiva i experimentació
amb resultats excel·lents, el que m'ha fet pensar que Ran Ran Ran
tenen un gran futur pel davant, però sempre que s'arrisquin i
experimentin obertament, definint una nova identitat que és allà
però que per alguna raó no acaba d'emergir del tot. Bé, d'aquí a
dues setmanes hi ha una nova oportunitat de veure'ls en acció, i
serà interessant veure cap a on van.
Quasi sense
espai de transició, ens hem trobat al davant el cap de cartell, el
músic gal·lès Joshua Caole, en aquest cas armat només amb una
acústica Guild. En Joshua estava disponible degut a que fa tot just
tres mesos que viu a Alacant, i pel que a mi respecta això és una
sort. Ha interpretat un repertori introspectiu amb aires d'Americana
(encara que ell no s'identifica en absolut amb el gènere), i la
proposta funcionava, amb una atmosfera que ho unificava tot i que
enganxava (únic punt discutible: quan ell intentava un forte amb la
veu, aquesta li sonava una mica aspra). Ha resultat bastant divertit
quan ell ha intentat comentar els temes, conscient que quasi no sap
castellà però intentant donar-li una mica d'humor a tot (no el
culpo, jo encara parlo molt pitjor l'anglès). Potser la meva
favorita ha estat la tercera cançó, de la que no sé el títol. No
coneixia el Joshua prèviament, així que per a mi ha estat tota una
descoberta, que m'ha confirmat la meva teoria que la bona música,
avui en dia, només s'escolta a locals petits i en concerts dels que
t'assabentes pel mètode del boca-a-orella. I, ja posats, li he
comprat els dos CD's que tenia a la venda: és un bon costum i
t'evita haver de fer recerques complexes i sovint infructuoses per
internet.
Els CD's? El
més antic és un EP de quatre cançons titulat "Slow Hearts",
gravat amb força dignitat el 2010. M'ha causat bona impressió.
L'altre, "Moon Palace", és un àlbum de dotze cançons
gravat l'any passat en un estudi de Cardiff. Bons temes, tot i que la
producció, correcta però una mica maquetera, podia haver estat
millor, i tapa una mica els matisos dels que molts dels temes es
podien haver beneficiat. Curiosament, diria que només hi he sentit
un tema en el format "de veu i guitarra" que tant ha
funcionat al concert d'avui, i és una cosa que en Joshua podria
provar en un futur disc (vaja, si arriba a llegir aquestes línies).
A la resta de temes, el format és de guitarres, veu, baix i bateria.
La veu en particular funciona bé: no vull dir que en Joshua sigui el
proper Billy Eckstine, però com la majoria de bons cantants
pop-rock, compon per a les seves limitacions i aconsegueix
treure'ls-hi partit. No és en absolut un passavolant. Espero sentir
a parlar d'ell en un futur que, pel que fa a mi, pot ser ben proper.
*****
Diumenge 1 de
setembre de 2013:
"300
anys" és al #33 de TourDates! Així, com per art de màgia.
Iupiii!!! http://www.tourdates.co.uk/unsigned-chart/01-sep-2013
Diumenge 8 de
setembre de 2013:
"300
anys" és al #38 de Tourdates. Que hi aguanti una setmaneta més
depèn de què l'escolteu des d'aquí:
http://www.tourdates.co.uk/unsigned-chart/08-sep-2013
Vosaltres podeu!!!
*****
Cap avenç en
els discos. No acabo de relaxar-me. L'avenç més significatiu és
que, a excepció de la coral, he decidit posar fi a la meva carrera
de cantant clàssic perquè ha estat una pèrdua de temps monumental,
per a no arribar a res. Sí, el meu lloc és l'estudi. I punt.
A més, certa
discussió, l'altre dia, arran d'un comentari meu a Facebook en què
defensava el meu punt de vista que la música era física del so,
etc., i que les "emocions" no hi pintaven res, m'ha
convençut que al Conservatori no se m'hi ha perdut res i que no hi
ha pitjor sord que el que no vol escoltar. Per tant, toca segar
cadenes i esmolar ben bé les eines, que s'avora l'hora d'innovar...
*****
La Via
Catalana (FGC)? 1) La cadena com a tal va ser divertida i tot: estava
envoltat de gent simpàtica, un cor terrassenc va cantar-nos algunes
cançons, passaven helicòpters de tot pelatge, i jo anava seguint
CatRàdio amb un minirreceptor que m'havia comprat la tarda abans
(per al registre: Tram 90, a 1 Km. d'El "Panelló"); 2) Els
viatges amb bus van ser una mica tediosos -especialment una estona
que va sonar un disc de rock català amb totes les cançons que tant
m'havien avorrit sobre 1989-90 i que van aconseguir que durant 15
anys li girés l'esquena a la música del país-; i 3) sempre em
recordaré d'un matrimoni de gabatxos "bordes" que em van
importunar i posar en una situació tensíssima, simplement perquè
se'ls va fotre al cap que una cadira que jo havia agafat per a poder
dinar en un racó la volien per a ells (i, de passada, van aconseguir
que jo em sentís radicalment a favor de la independència de la
Catalunya Nord respecte de França, simplement per a no haver
d'aguantar mai més escenes com aquella per part d'impresentables com
aquells).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada