Dimecres 12 vaig
comprar cinc samarretes talla 5XL, totes grogues. M’encanta el
groc, i que ara a més estigui políticament de moda encara me’l fa
més atractiu.
*****
La
darrera incorporació a l’arsenal és un micro dinàmic Shure
SM-58. La seva estrena oficial serà en un concert de The Spoilers el
proper 21 d’octubre.
A la
vegada, estic tramant com quedarà l’estudi si en uns mesos puc fer
certa maniobra. I de moment tinc clar que he de pensar què fer amb
els meus tres compressors (per una raó: aniria potent) i els meus
dos xassís de rack de 8 unitats (que substituiria per un de 21
unitats). He de pensar què fer també amb el meu vell patch-bay (per
una raó: establiria totes les configuracions amb les connexions de
línia dels meus dos Tascam US-16x08). I amb el meu previ Behringer
T1953 que també em resulta inútil. Y hasta aquí leo.
És
això. No hi ha hipoteca, sí hi ha que vull treballar en condicions.
(Pels
dubtes, els tres compressors són: Alesis 3630 (que ha tingut força
ús des de 2000), Alesis 3632 (una versió moderna de l’anterior;
és al meu rack però no l’he arribat a emprar mai), i DBX 266xs
(també és al meu rack però no l’he arribat a emprar mai).
(I
almenys tinc clar que el DX7 retorna. I que el vell MOTU Midi
Timepiece USB AV de Paramètric ha d’encaixar com sigui en la nova
configuració).
Hi
poc haver molt poca feina feta aquesta tardor. Apart d’una reforma
que em faran a la finestra i que m’obligarà a desmuntar part de
l’estudi, hi ha el fet que he de repensar el meu rack. Realment,
espero a veure com està tot de cara a finals de desembre, principis
de gener.
A la
vegada, reconec que artísticament m’he de moure. He arribat al
final d’un determinat camí estilístic, i li he tret tot el suc
possible a un equipament que en essència hi és des de 2011-12. Tinc
una zona de confort on funciono molt bé però on tot acaba sonant
molt similar, en part perquè hi ha uns acords que són molt meus i
en part perquè ara mateix no tinc tants sons com per a poder-me
aventurar en nous paratges.
De
manera que l’únic on veig possibilitats de seguir treballant una
mica més és en el projecte de «Bongo», i no és un projecte
major. I l’«Estratègies II» necessita d’un repensat total, que
no acabo de veure com realitzar amb el que tinc.
Bé,
sí, s’han d’incloure guitarres i baixos, i això ho tinc. Però
no serà suficient. I he de pensar com gravar-ho bé.
També
he d’aprendre com fer funcionar els Tascams, i que facin el que jo
vull d’ells.
I
reconec que tinc àlbums problemàtics. «Irving Park in the Dark»
no sona com hauria de sonar, malgrat haver-lo treballat moltíssim, i
l’he de tornar a l’estadi de «bases inacabades». «Estratègies
al Paradís (II)» encara és més problemàtic, i de les descartades
d’aquest darrer ja ni en parlem. És una minicrisi, res comparable
a la debacle de 1995-97, però reconec que em dec un treballet ràpid
basat en els meus punts forts, i deixar aquests projectes aparcats
«sine die». Que a què em refereixo amb «problemàtics»? Doncs a
un cert so sosso, un no quallar com a àlbums unitaris, una certa
grisor. Pot ser que part del problema sigui que una part de les
cançons es van originar durant el malhumor del «Busco
Feina/Accident», i les gravacions actuals ja superen de molt els
originals. Però no acaben de ser, i precisament vaig originar
aquests projectes en l’afany de convertir les meves pitjors cançons
en un projecte major que jo mateix pogués defensar a l’escenari
amb els sempre valuosos Visitants. Clar, aquests projectes són
l’evidència més clara que he arribat al final d’un camí, i de
moment només «Mi coche no es para mí»
(antiga «Ondas do mar») i «DS & 4CV»
(antiga «MR Blues»)
estan realment en marxa. La resta... ufff...
Almenys,
diria que tindré algun dia lliure aquest curs. De manera que em
forçaré a estar vocalment actiu i gravar les veus del
«Disfunctional» (ja iniciades), el «Santuari» i el «1980». Em
dec tenir aquests àlbums acabats i a internet. I potser també els
hi necessiti el meu públic.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada