Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

divendres, de març 28, 2014

At what o'clock dine him?


De sobte, nou àlbum en marxa: "Estratègies al paradís". En el fons no tan nou, perquè set de les cançons que hi he inclòs són... les descartades del "Busco feina/accident!" de 2006! Per sort, no en les versions originals, sinó en versions reescrites/regravades per a dur-les a un estadi de decència. Mai no serà una obra major, però em permetrà dir la darrera paraula sobre aquestes i altres cançons.
Amb un parell d'excepcions, les bases han estat gravades en una setmana de temps, del 17 al 24 març, amb retocs a dues d'elles el vespre del 28 de març. Ja només falten lletres i veus, tot i que aquesta pot ser la part àrdua. Els temes, amb nom de treball, són:
 
0. Sintonia X-1
1. Sybil Vane
2. Country Fast
3. Costa Grega
4. Down Down Blues
5. Esfera
6. Groupies Online
7. Marimba Town
8. The Fruity Song
9. John Cale
10. Nit en formació
11. Xiprers
12. Unifish
13. Ondas do mar

L'única novetat "de debò" és "The Fruity Song", una cançoneta intrascendent però amb ganxo. Aquesta i la "Sintonia X-1" seran les dues instrumentals de l'àlbum. Per tant, em toca escriure 12 lletres. Toca no perdre el temps... De fet, l'àlbum és tan nou que no té ni portada.

*****

Tinc una mica de problema amb els crèdits dels àlbums amb TH que he posat a internet darrerament. Per inexperiència vaig omplir els formularis d'una manera inadequada i ara em trobo: 1) que el "Lonely Watcher" ha arribat a on havia d'arribar... però com un àlbum només de Tired Hippo; i 2) que el "petit complot" no només apareix només com a àlbum de TH, sinó que no és a tot arreu on hauria de ser ni apareix com a àlbum als llocs on hi apareixen les cançons. Estic fent el que puc per a canviar-ho, però de moment sense èxit. Reconec que m'amarga el dolç, són àlbums al 50% i vaig lluitar per ells en el seu moment.

*****

El 26 de març vaig baixar-me legalment la versió de Shakira de "Boig per tu". I em va semblar força decent, pel que considero que també des d'un punt de vista musical mereix ser defensada. Però a més he seguit tota la polèmica, i deixeu-me dir: gràcies, Shakira, pel gest que has fet. Igual no el vas fer intencionadament, però el resultat és el mateix: mitjans de tot el món han entès de què van els espanyols i que els catalans no som lliures. Ens has obert una finestra al món on tothom ens hi veurà. I això és molt important. Per tant, benvinguda a Catalunya, aquest ja és també el teu país. I tan aviat com m'arribin diners et compraré el disc.