Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dijous, de març 05, 2020

When You Walk in the Room

Jazz” l’hauré d’acabar. De fet, ja existeix tot en una forma o altra. Excepte les lletres. I reconec que m’agradaria saber on dur-les, que no fos el pla original d’un disc “solitari”. No estic emocionalment preparat per a fer-lo, és l’admissió de la derrota.
Almenys, he fet una posada d’idees sobrants en ordre. Una de les carpetes recupera el nom de “Good Earthquakes” I són set temes “roqueros” amb bateria. No em semblen molt bons, però una idea seria convertir-los en col·laboracions amb altres grups: se m’ha acudit en reescoltar “Manhattans”, un tema de L’Exèrcit d’Islàndia que accidentalment vaig coescriure sense saber-ho. Realment pot ser una via diferent, i l’únic que pretenc és buidar la bossa d’idees pendents i així poder fer un “reset” creatiu.
Les altres carpetes poden interconnectar-se, segons com. Una són els moviments descartats del Requiem. Alguns d’ells tenen potencial com a instrumentals, i d’altres poden donar una idea aquí o allà (encara que no els treuria en el seu estat original, doncs són majorment modulacions). L’altra és «Stereopizza», les idees més produïdes que en part han sorgit com a demos de guitarra i en part s’han arrossegat dels discos ja tancats. Dues són definitives, mentre que les altres les he començades a convertir en partitures, de mica en mica, sense presses, i per a un àlbum instrumental. Per què àlbums instrumentals? Doncs perquè m’està resultant dificilíssim trobar hores i calma per a posar-me davant del micròfon, una tasca feixuga en si mateixa. En tot cas, res revolucionari encara, però vull fer neteja.

*****

De manera que la graella de sortida és ara:

Els somnis del futur s'escriuran amb acer! (acabat)
Feina 2.0 (regravant-lo)
Charleston Valentine Stone
Irving Park in the Dark
1980
1969 Massive Traffic Jams
Jazz
Requiem + Stereopizza (a barrejar i regravar)
Good Earthquakes (bateries)
Òpera 1975

*****

L’òpera 1975 és un projecte per definir. N’existeixen les principals idees instrumentals. No n’existeix llibret: volia crear-lo jo, però al final pot ser que em basi en alguna obra antiga, de pocs personatges i fàcil de muntar, especialment pel que faci a decorat (seria genial una obra que es pogués muntar amb una taula i dues o tres cadires). Una primera idea és llegir-me el poema «Mirelha» de Fréderic Mistral, però ho dic per l’idioma, en realitat m’hauria de llegir tota l’obra. En tot cas, un requisit imprescindible és que l’obra escollida estigui ja en el domini públic. I llavors treballar l’obra el suficient com per a poder visitar despatxos de teatres i que es vegi que no estic venent fum. I si no tinc permís d’almenys un despatx, no es fa i punt. En tot cas, l’arranjament seria per a veus solistes i tres sintetitzadors. Això si no se’m diu de pregravar-ho, que llavors tindria molta més llibertat.

*****

Almenys me’n vaig a dormir amb una bona notícia. Temps al temps...