"Acabo
d'escriure a la Comissió Europea, en anglès, per a preguntar com
renunciar a la ciutadania europea. Em pot portar alguna complicació
burocràtica, però no em sento bé essent ciutadà europeu en
aquestes circumstàncies. Si sabeu com transformar-ho en una
campanya, compteu amb mi."
I la
Comissió Europea em contesta que la ciutadania europea vé inclosa
amb el fet de ser un ciutadà d'un dels països de la Unió. Que per
a renunciar a la ciutadania europea hauria de renunciar a la
ciutadania del país al que pertanyi (en aquests moment, Espanya; ben
aviat, Catalunya, que és on pertanyo de cor). Hauré de buscar una
altra manera de demostrar el meu desacord amb la política exterior
de la Unió, especialment amb el vergonyant tractat amb Turquia
d'expulsió de refugiats. I mentrestant, dimarts 22 tres bombes a
Brusel·les. Tristíssim. Per cert, algú li pararà alguna vegada
els peus a Qatar i a l'Aràbia Saudí?
Ah, i quan
podrem votar la resta de la Humanitat a les eleccions dels EUA? Crec
que tots volem que surti en Sanders, però ens poden encasquetar o la
Hillary Clinton (pur sistema a l'estil de l'Obama I El Decebedor) o
Donald Trump (pur feixisme). Així que no sóc optimista. De fet,
estic espantat.
*****
Dziwny jest
ten świat, dziwne jest, że rząd kataloński. Nic nie rozumiem.
*****
D'alguna
manera, ha succeït: tinc el "Beastiality" de The Handsome
Beasts en CD. Via HDS Records. Un exemplar d'un total de 500. I
reconec que com a disc m'agrada. No la superobra mestra, però per a
gent tendra com jo té una accessibilitat que no té el metal més
modern, i això és bo. Vull dir que m'he escoltat via YouTube el
"Supercollider" de Megadeth i no entenc tampoc per què
tothom "raja" tant d'ell. És com si el metal només pogués
sonar molt extremista. Ja posats, el "St. Anger" de
Metallica sí que és més notable pel "making of" ("Some
Kind Of Monster", un clàssic) que per l'àlbum en si (sense
solos, i eixut com una mala cosa). Tornant al "Beastiality",
és un àlbum de 1981 enquadrat en la New Wave Of British Heavy
Metal, i com em va dir el Maurici Ribera, aquesta gent s'ho feien tot
ells a casa (al més pur estil antifolk, per cert). Així, no és un
prodigi de producció. Però el material en si mateix és prou bo,
rock dur elemental a l'estil dels 1970. Els Sex Pistols tocaven molt
pitjor que ells. L'únic que els va impedir ser presos seriosament
és, clar, la portada. Com molta gent, és el primer que en vaig
conèixer, i és estrafolària per dir-ho moderadament. Però con no
gaire gent més, vaig fer el pas d'escoltar-lo per YouTube. Don't
judge a book by its cover...
També hi he
localitzat els dos darrers àlbums de The Doors, ja sense el Jim
Morrison. L'últim, "Full Circle", està totalment mancat
de focus, però "Other Voices" està prou bé, mostra bé
què podien fer com a instrumentistes i en alguns moments m'agrada
més que la "carrera oficial" (Morrison) del grup. "Carrera
oficial" que tinc també en un petit box set de sis CDs, amb el
que de moment ja puc dir que he escoltat almenys un cop tots els
discos d'estudi del grup (em faltaria una curiositat: "An
American Prayer", un disc de 1978 de poemes de Jim Morrison
recitats per ell mateix sobre un fons musical dels Doors; i els
diversos directes, de qualitat variable). Un grup que no em diu molt,
però que té alguns moments força dignes.
"Also",
després de molts anys, a la fi m'he comprat el "Get A Grip"
d'Aerosmith. Suposo que ja estic prou madur per a aquesta mena de
passos. I és un disc molt divertit, el recomano.
I, clar, el
"Blackstar" de David Bowie. Aquest l'havia de tenir. Només
l'he escoltat un cop. Encara no me l'estimo, però és la seva
darrera obra mestra, precisament pel desafiant que és. I convertir
la pròpia mort en una obra mestra... Sí, David Bowie era molt, molt
gran.
I estigueu
al lloro: tant Son Volt com Wilco treuran disc aquest 2016. Estic
molt esperançat...
*****
La història
comença el 4 de març al vespre.
"Quatre
dies de feina. Li falten les guitarres i les veus. I serà el causant
que l'"Estratègies" també tingui guitarres. Es diu
"Disfunctional West Coast Promotion" i farà una mena de
doble àlbum en dues entregues, junt amb l'"Estratègies".
I serà "pop". Si surt bé, mostrarà com volia que sonés
el "Feina 2.0". Estic cansat i amb son, però són temps
molt bons." (Dimarts 8)
"Passen
coses interessants a la Unitat Mòbil. Tot i que encara no sé quan
li podré donar el toc final i treure-ho. Paciència..." (També
dimarts 8)
El
"Disfunctional" és, per tant, un nou projecte basat en
idees remanents. Fa dues setmanes ja li vaig gravar les acústiques
amb la Fender Villager "Windfall", via piezo. La Unitat
Mòbil no em permet gaire luxes. Necessito una casa i no me la puc
pagar. Tornant al projecte, la seqüència de títols està
establerta i gairebé tancada, a falta de veure com queda l'actual
track 8, una cançó a l'estil d'"El cotxe del gat" però
millor produïda. Ja tinc portada feta pel projecte i tot.
L'"Estratègies
al Paradís" està de moment intocat, fora d'haver-hi incorporat
la base remesclada de la suprimida "Crucifixió". Queda
molt bé com a segona cançó del projecte. I a fer-li una lletra
nova que no li compliqui la vida a ningú. De totes maneres, a
l'Estratègies li falta més d'un toc...
*****
El "Requiem"
i el "Duncan Drawings III" han estat publicats a internet
fa uns dies, de manera simultània. El "Requiem" ha
aparegut (després de set anys i mig d'escriure'l per primer cop i de
dos anys de completar-lo) en format instrumental, amb el cor
substituït per un so de strings: no em podia pagar un cor
professional, tres instrumentistes, un enginyer de gravació i un
estudi professional on gravar. Però no volia deixar-vos sense. El
"Duncan Drawings III" ha vist avançada la seva publicació
perquè el "Requiem" el cobriria bé i perquè part dels
descartats que presenta (molts d'ells regravats en condicions)
corresponen al llarg procés de composició del "Requiem",
amb el que són dos llançaments que es complementen.
*****
Notes per
acabar d'arrodonir la història del "1964" (i que el Jordi
Ibañez no sabia):
"Pripiat"
no data de l'època "Corru". Va ser feta el 2010 per al TAC
d'aquell any, i sempre m'havia frustrat la lletra que li vaig posar
aleshores. Ara està molt millor... però hi ha un fet que la fa
diferent: és anterior, per molt poc, al "concert del caos",
i era un intent de començar el meu camí cap a l'atonalitat, una
cosa que molts "clàssics" em deien que havia de fer. És
un camí que després va quedar interromput (ja sabeu la història),
però el detall és: em vaig inspirar en la Simfonia dels Psalms de
Stravinsky, que presenta un ambient similar, encara que la meva
certament és una cançó Lluís LaPoma. Així que hi havia el risc
que no sonés gaire "pop"...
Sobre les
veus, vaig emprar molts delays, a més de gravar-les amb compressió
analògica a càrrec del meu vell Alesis 3630. La idea era aconseguir
un gran canvi "a la manera dels 1960", és a dir, pensant
en com canviar els sons existents amb les eines disponibles. Que era
quan es dedicaven a posar el micro dins d'un got de llet (en una
bossa), passaven el senyal per una gravadora mono amb "celo"
a l'eix capstan, la passaven per un Leslie en un altre estudi i
després per dues cambres d'eco, tres o quatre compressors, EQ, plate
reverb, i saturant el previ de la taula per acabar. I llavors
ralentitzaven el multipista. I tot això, disposant només del Leslie
del Hammond, uns pocs micros, una taula de mescles, els compressors
disponibles i totes les gravadores de l'estudi.
*****
He fet
transformar l'Älvian SG "Victòria" en una guitarra
estéreo. Està en un estat provisional. L'he de provar. I treure-li
el màxim de suc. El problema és que ara com ara no és compatible
amb mono, que és el que jo volia que fós. I això atura
l'experiment amb la Glendor. Em temo que un any d'aquests m'hauré de
comprar una Rick amb Rick-O-Sound, i això vol dir molts diners que
ara com ara no tinc. Merdeta.
Almenys ja
he decidit que no em vendré la Casio i que li faré posar pastilles
bones, serà una manera de fer ampliació interna de la col·lecció,
i amb possibilitat MIDI ja instalada.
*****
Amb el que
només em queda fer una petita elegia per aquells instruments i
aparells que no m'he pogut comprar mai i que per diverses raons ja no
compraré mai. Començo per dos racks de la Behringer (amb vàlvules
posades allà per fer bonic): els T1951 i T1954, descatalogats fa
anys.
Segueixo amb
dues guitarres que ja no es fabriquen, la LTD Viper-1000 i la
Takamine EG523SC-12 NT.
I acabo amb
instruments que, fins allà
on sé, segueixen en fabricació però que no cobreixen res
de nou amb respecte dels que ja tinc i que a més em resulten molt
cars per al pur caprici: la Epiphone ES-175 Premium, la Epiphone
Casino "i.b. Lennon" i la Fender MIM Classic Player Jaguar
HH.
P.D.: Què hi fa en Patinet creant 18 portades de CD en 4 dies?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada