Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

divendres, de maig 15, 2015

Pieholden Plaza Suite

Wert i Fernández Díaz, dimitiu. Ens teniu farts.

*****

El 24 de maig voteu. Voteu, en consciència, allò que cregueu oportú. Però que hi hagi un canvi. I que sigui realment cap a millor. A Terrassa no volem ni poltrones ni oportunismes.

*****

Estic en una mena de minicrisi creativa. Mini, perquè ni es pot comparar amb el meu període 1994-97, ni deixa de tenir una causa externa identificable: agenda molt plena + tenir son a la nit i haver de dormir. A la que arribin les vacances, tot resolt. Ara, de moment noto una certa tensió, i això no és bo, perquè m'impedeix escriure tot de coses que hauria de fer amb urgència.
I una d'elles és la famosa novel·la que semblava tan prometedora. Doncs serà que no. Tenia un argument de base, un conte de partida molt bonic, una llista mental d'escenes, un univers ric... però -oportunament- els meus companys del 2on curs em van fer just quatre preguntes que em van fer notar que el que volia explicar no podia haver ocorregut a Portbou el novembre de 1901. I els estic agraït d'haver-me estalviat escriure una novel·la impublicable. Però clar, el problema és que m'he quedat sense projecte. Sí, puc anar escrivint contes i fer-ne un llibre, però la formació que em suposaria escriure una novel·la ja no hi serà. O almenys tinc les ganes de fer-la, però sense cap idea que la pugui originar/estructurar. (Ah, i he de llegir; aquest estiu pot ser força literari.)

*****

Un altre vessant és més complex: el de gravar la meva veu. Tinc la recentíssima (dimarts) notícia que se'm farà una cirurgia sense ingrés per a resoldre'm un problema al nas (no el tabic com pensava jo, sinó un no-sé-què que tinc gran). Resoldrà això els meus problemes de màscara? Se m'entendrà en parlar? El més important: encara no tinc una data i no em puc organitzar. Serà d'aquí a dos mesos? D'aquí a sis? El problema aquí ja no és purament mèdic: em val la pena esperar a estar operat i recuperat per gravar veus?
Ho dic perquè, si bé també em queden algunes lletres per escriure (bé) o retocar, jo mateix us admeto que, amb els resultats de la sessió vocal de fa un mes pel "1964" a la vista, tinc clar que, d'haver d'esperar molt, em surt més a compte intentar acabar un altre "Bee" completament instrumental que gravar veus en el meu pèssim estat nasal. He perdut molt des de 2010.
De fet, aquest "Bee" existeix en una primera versió una mica precipitada: "Good Earthquakes". He fet circular (fa almenys dos mesos, potser tres) aquest "estat" entre uns pocs amics, i hi ha crítiques: "dejà vu" (aquesta no la podré resoldre, tot són descartats del "Corrupció"), dispers, es nota precipitat. Aquestes dues darreres les puc treballar.
Això sí, aquest darrer mes i mig estic dormint a la nit i, per molt saludable que sigui mèdicament, m'he quedat sense el meu temps i espai de concentració, amb el que la feina no para d'acumular-se'm. Un desastre.

*****

Visitants? El passat dia 8 vam tocar a Inusual Projects, carrer de la Paloma, 5, Raval, Barcelona. Sí, el nostre primer concert a BCN. Amb un públic no exagerat, però tampoc ridícul. Pel que recordo, va ser un concert prou bo i no se'm va fer terriblement llarg. Potser jo hagués preferit tocar amb la Schönbrun, l'acústica se'm quedava una mica curta, però els altres del grup no ho van veure així. Almenys el concert va contenir un debut: el d'en Marc Campins com a possible nou vocalista, amb una "Shea Stadium" bluesera realment notable. De moment ell es considera a prova, i nosaltres estem dedicant una sèrie d'assaigs a ajudar-lo a aprendre's el repertori. El veiem prometedor. I reconec que, amb la merda de veu que tinc aquests darrers temps, estaré content que algú canti per mi. I si més endavant es considera que també és millor trobar-me un o dos substituts al teclat i la guitarra rítmica, fantàstic per mi, encara que això ho han de decidir els altres. Però veig molt més necessàries les meves cançons que la meva presència efectiva. En fi, no hi ha una gran pressa. I ara estem en un moment personal força bo, cosa que m'alegra.

*****

Altres concerts? El 2 de maig vaig assistir al de l'Exèrcit d'Islàndia al Kau de les Fades, Vallparadís, Terrassa Sûr Mer. Amb entrevista inclosa pel Malarrassa (un que és eficient). En realitat la vam haver de repetir en format teclat d'ordinador perquè in situ no recordaven massa detalls. La versió escrita (dia 7) va resultar molt més enfocada, tant en les meves preguntes com en les seves respostes, i realment llueix: http://malarrassa.cat/2015/05/11/lexercit-dislandia-en-guardia-al-kau-de-les-fades/. El concert com a tal va ser molt bo, i la nova col·laboradora, la Cristina Vallribera, va tocar amb un so distintiu que en si mateix era un encert (recordem que ella ha "mig-entrat" en el grup després de la sortida de la teclista Núria Jaouen, ara amb El Faro de la Alquímia i amb tot de formacions de tall clàssic).
I el passat dia 10, concert de The Spoilers al Parc del Taulí a Sabadell, amb mi sonoritzant (sembla que va colar). Pel que recordo, un molt bon concert on a més vaig fer tot de contactes. Recordem-ho, és un grup de versions amb un cert so hard rock (efectivament, res de ska o salsa, cosa que els honora). Per a l'anècdota, jo no duia gorra, i sota el sol del migdia he tingut la clepsa vermella i sensible durant dies.

*****

Discos? Dos dels Rolling Stones (en unes edicions estranyes: "Beggars Banquet" en mono i "40 Licks" amb quatre cançons de menys, just les que més volia tenir; un dia que baixi a BCN els buscaré en edició convencional) i dos del tito Dylan: "Street Legal" (molt millor del que diu la crítica, almenys remasteritzat) i "Oh Mercy" (el primer disc que li va produir en Daniel Lanois, i quasi tan bo com "Time Out Of Mind"). Tinc una temporada tito, encara que de moment he de tirar d'mp3 per a algunes coses (tot i que ja en començo a tenir CDs). Els dos CDs que de moment no he trobat per descatalogats són el "Beastiality" de The Handsome Beasts (famós per la seva excèntrica portada, però com a disc reconec que m'agrada) i el "twofer" del "M.I.U. Album" i el "L.A. Light Album" dels Beach Boys (tant perquè la meva còpia d'aquest darrer està com embrutada, com perquè el "M.I.U. Album" ha atret el meu sentit del ridícul: un disc desastrós, però divertit d'escoltar; si voleu escoltar el pitjor disc d'aquesta penya, "Summer In Paradise" és el bitllet al terror -jo l'escolto, però perquè dec ser molt fan del grup, i el disc és horrorós-).

Rolling Stones = Gin Rolls Notes = No Sento Grills.

*****

Carta enviada ahir per correu electrònic:

"Bon dia. Era per a comentar-los una idea brillant que he tingut. Aquests darrers quinze anys hem viscut un fenòmen que s'ha carregat l'economia estatal: una enorme bombolla immobiliària, seguida de milions d'execucions immobiliàries per impagament sota l'actual llei i, per tant, milions de famílies endeutades per sempre. Ja s'hauria d'haver vist des de bon començament que uns preus tan cars de la vivenda no els podria pagar ningú, però la gent va haver-se de sobreendeutar perquè igualment necessitaven una casa i els tipus d'interès estaven baixos. Però sobreendeutar-se per 40 anys no és una bona jugada, i ara tots ells estan en problemes, mentre els bancs tenen un sobreestoc de pisos procedents d'execucions immobiliàries que com a molt poden vendre a fons voltor, que no se sap a qui els vendran com no sigui a un altre fons voltor. No podem seguir així. Tots necessitem una casa, però mentre els preus de venda siguin els que són (i mentre el mercat de lloguer sigui tan car com és) ens és impossible convertir-nos en clients vostres. I aquí vé la meva idea brillant: per què, apart d'aprovar una molt necessària dació en pagament, no es fa una rebaixa linial del 95% en els preus dels pisos i es mantenen els resultats així? Així, fins i tot les persones pobres de sol·lemnitat i els pensionistes com jo podríem accedir a una casa i pagar-la. Índex de morositat baixíssims, i tindríeu milions de clients. Tots necessitem una casa. Fins i tot els que ara mateix no podem pagar-la. Tot i que en el meu cas, de mantenir-se la situació actual, em surt molt més a compte anar a dormir sota el pont i tenir una pensió amb la qual poder menjar, que hipotecar-me, perdre el pis per insolvència, i tenir un deute brutal que m'impedeixi alimentar-me. I vosaltres perdríeu una venda. Crec que podeu ser més intel·ligents que això. De fet, podeu passar a ser uns herois només amb una sola decisió. A que val la pena?"