Pàgines
- Home
- "Corrupció"
- Feina 2.0
- Himnes
- Alt Bee's Rage
- 1964
- Biedroneczki estan en punts
- The Random Rain Intrigue
- Rainbow Harbingers in Teledysk
- Santuari
- Els Somnis...
- petit complot i watcher
- Els Duncan Drawings
- Les cintes de 1992
- A New Minimal Record
- Corrupció, els tempteigs
- Quan encara érem al 1963
- FAQ
- Biografia
- Els Visitants
- To Be Continued
- Nota sobre la Unitat Mòbil
- Notes de "Patinet"
- Notes al "Corrupció"
- Entrevistes 2005 - 2010
- Entrevistes 2011 - 2013
- Entrevistes 2014 - 2015
- English
- Castellano
- Adreces útils
Definició de música
La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.
dimarts, de novembre 04, 2008
Aquesta tarda he acabat el Requiem. Una obra que em desconcerta a mi mateix, però que diria que com a música funciona. El que no sé és com sonaria en una interpretació en directe. És la primera vegada en 12 anys que faig una peça específicament per a concert, i la primera vegada absoluta que componc una peça només amb la referència d'una partitura electrònica, sense treure la música d'una interpretació al teclat o a la guitarra. I la cosa té el seu intríngulis, perquè crec que serà música tocable, però no sé si serà molt difícil d'interpretar, si sonarà millor o pitjor que en format "sinte midi"... Almenys puc dir que, sense escapar del tot del so més típic en mi, hi ha algunes diferències respecte dels meus treballs "del segle XXI" que el fan interessant: el "Lacrimosa", basat fonamentalment en els acords de 7ª "del Tristany" (un tipus d'harmonia bonica però inestable), i alguns dels altres moviments contenen progressions harmòniques bastant arriscades si les comparem amb el to classicista del "Corrupció" i del "Partisà!" en progrés. Fins i tot diria que l'invent de fer sonar a la vegada un orgue de tubs i un d'elèctric "tipus Farfisa" pot quedar força bé (però això és tal com ho imagino, no sé si a la realitat serà així). En fi, primera etapa resolta. Ara...
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
1 comentari:
merci lluis!!
m'hauries de passar els temes dels que em parles... mai he sentit el syd barret i ara m'has encuriosit...respecte als temes tècnics... tens tota la raó mestre!!!
Publica un comentari a l'entrada